tp.ua
Визы без проблемнаш профессиональный девиз

Мы гарантируем оперативное оформление и сбор документов для оформления виз во все уголки мира, а также — консультации по оформлению документов для получения виз.

Мария БилаяВизовый менеджер
Wizz Air Україна припиняє діяльність. Хто за ними?

Wizz Air Україна припиняє діяльність. Хто за ними?

В умовах різких валютних коливань і глибокої кризи можуть не витримати резерви ще деяких перевізників. За з’явившимися повідомленнями, угорською фірмою Wizz Air Holdings Plc, в рамках перегляду і оптимізації діяльності, було вирішено зупинити з 20 квітня 2015 року роботу перевізника «Wizz Air Ukraine».

Така інформація розміщена на офіційному сайті холдингу. В результаті загальна кількість рейсів, що здійснюються з України та назад, скоротиться в два рази - з 16 до 8, а решта будуть здійснюватися перевізником Wizz Air Hungary. Перестануть існувати такі популярні напрямки, як Київ - Москва та Київ - Кутаїсі. Людям, віддававшим перевагу цьому бюджетному перевізнику, доведеться шукати якусь альтернативу.

Рейси будуть відбуватися з бази Wizz Air Hungary в Києві, відкриття якої очікується 4.06.2015 року. Там буде базуватися один з двох Airbus A320, що належать компанії. Другий літак буде перебазовано з Києва, в Кошице, де також знаходиься база Wizz Air. Таким чином, з Києва будуть здійснюватися рейси до Дортмунда, Ларнаки, Гамбурга, Лондона, Кельна, Мюнхена, Будапешта, Катовіце. З Кошице з червня 2015 року можна буде полетіти до Мілана (аеропорт Бергамо) і англійського Шеффілд-Донкастер.

У повідомленні також йдеться про те, що зроблені кроки є продовженням діяльності холдингу з оптимізації активності Wizz Air на Україні, започаткованої в минулому році зі скорочення парку літаків з трьох до двох. Це насамперед пов'язано з нестабільною та небезпечною ситуацією в східній частині України, девальвацією гривні, різкими коливаннями курсу. Також свій негативний вплив дає і контроль над обміном валют.

Авіакомпанія заявляє, що здійснені кроки носять тимчасовий характер, і після стабілізації та покращення ситуації Візз Ейр Україна відновить свою роботу. А поки авіаперевізник постарається звести вплив негативних чинників до мінімуму, що дозволить зберегти ключові позиції, які займались ними на ринку України. У будь-якому випадку загальна реструктуризація і закриття українського представництва не зроблять істотного впливу на оцінку вартості акцій холдингу ні в цьому, ні в наступних періодах.

На думку деяких експертів, вагомою причиною для припинення діяльності цього авіаперевізника, можуть бути нові правила, введені Державіаслужбою з розподілу маршрутів. Багато суб'єктів авіаринку України виступили з критикою на адресу нововведень, вважаючи, що вони були прийняті в інтересах і для зміцнення становища авіакомпанії МАУ, яка і так є монополістом на українському авіаринку.

Хоча Державіаслужба бачить в ухваленому рішенні Візз Ейр виключно економічну складову. Голова служби Денис Антонюк звертає увагу на те, що через падіння попиту на перельоти, потік пасажирів в ще незакінченому першому кварталі 2015 року в середньому скоротився на 30 - 40%. Ринок авіаперевезень значно звузився, і знайти в ньому місце вже не завжди виходить. По коментарям Д. Антонюка, вся дохідна частина перевізника була закладена в гривнях, так як ціна на квитки була в місцевій грошовій одиниці, а велика частина видаткової - в євро та інших валютах. Із-за різкого падіння гривні компанія не змогла витягнути розрив, що встиг утворитися.

Передумови для такого розвитку подій з'явилися вже в минулому році, коли була зупинена діяльність в Донецькому регіоні, не була відкрита база у Львові, а повітряний флот скоротився на одну машину. У лютому 2015 центральний офіс Візз Ейр повідомляв про те, що частина продажів по Україні в загальному обсязі авіаперевезень холдингу скоротилася з 5,4% до 2,9%.

З цією думкою також погоджується Олександр Ланецький - директор фірми Friendly Avia Support. У своєму коментарі подій він вказав на те, що падіння гривні найсильніше вдарило по середньому класу населення України, а цей прошарок і без того був невеликим. На тлі помітного зростання цін і істотного збільшення витрат, заробітна плата практично не була проіндексована роботодавцями.

Українське Міністерство інфраструктури виступило з пропозицією про проведення переговорів з представниками угорського та українського керівництва авіаперевізника для визначення шляхів надання допомоги Wizz Air Україна з відновлення своєї діяльності в нашій країні. Але в авіакомпанії ще раз підкреслили, що привабливість польотів на Україні з'явиться лише після докорінної зміни ситуації в країні, прийняття заходів органами влади для підвищення рівня життя населення, стабілізації і зміцнення гривні, появи прийнятних умов для здійснення операцій в іноземній валюті авіакомпаніями.

Як заявило Міністерство робота по розробці програми розвитку і активізації авіаперевезень та діяльності аеропортів в цілому вже розпочата спільно з Державіаслужбою, перевізниками та Украерорухом.

У своєму коментарі подій, Президент "Міжнародних Авіаліній України" Юрій Мірошников говорить про те, що їм зараз також доводиться нелегко, але положення МАУ полегшується за рахунок істотного транзитного пасажиропотоку. Ця складова трохи компенсує збитки, одержувані на українському ринку перельотів. В інших авіакомпаній така складова скоріш за все відсутня, і їм доводиться якось оптимізувати витратну частину, що і призводить до відходу з ринку або скорочення кількості польотів і маршрутів.

Євген Хайницкий, директор туристичної компанії «Стиль Авіа», у своїй заяві зазначив, що такі авіакомпанії, як Windrose, Yanair та інші змогли зробити деякі кроки щодо перебудови ведення бізнесу, передати частину авіапарку закордонним компаніям у «мокрий» лізинг, що дозволило уникнути скорочень, зберегти штат.

Олександр Ланецький не виключає, що шляхом Wizz Air Ukraine можуть піти ще кілька авіаперевізників. Не витримати фінансових труднощів і згорнути діяльність можуть «Авіалінії Харкова» і «Ютейр-Україна». Цю інформацію неофіційно підтверджують українська авіавлада.

На запит, який надійшов від журналу Forbes, перевізник «Авіалінії Харкова» повідомили про те, що зимова програма щодо здійснення польотів в Єгипетські аеропорти Хургада і Шарм-ель-Шейх, які здійснювались з Києва і Харкова була завершена. Польоти були організовані спільно з туристичним оператором Pegas Touristik на літаку Boeing 737-800NG. В даний час, за коментарям авіакомпанії, це судно перебуває на плановому обслуговуванні. Розширювати авіасполучення і маршрути в плани компанії поки не входить через істотне падіння пасажиропотоку також як і здійснювати регулярні рейси, на відміну від минулого року. Найближчим часом далекомагістральні польоти не будуть відновлюватися через низький попит, який впав в силу об'єктивних причин.

За наявними у керівника «Стиль Авіа» відомостями, єдине в господарстві «Авіалінії Харкова» судно знаходиться в процесі передачі його власникам російським Nordwind Airlines і після завершення цих дій компанія зупинить свою діяльність. Обумовлено це ще й тим, що основний напрямок діяльності перевізника був пов'язаний з туризмом. А за 2014 - початок 2015 року цей сегмент ринку знизився приблизно на 60%. Кількість рейсів, які замовляв партнер згаданої авіакомпанії, туристичний оператор Pegas Touristik, істотно скоротилося, і не здатне забезпечити рентабельну роботу.

Також менеджер зазначив, що за його відомостями, Pegas Touristik вже уклав угоду про співпрацю з МАУ, і ця інформація знаходить підтвердження в системі бронювання квитків туроператора.

Оптимістичних прогнозів розвитку подій на ринку авіаперевезень в цьому році не дає ніхто. Юрій Мірошников говорить про те, що багато компаній не можуть, а багато хто не хоче працювати в кризових умовах.

За очікуванням Ланецького, авіасегмент ринку може звузитися на 50% порівняно з минулим роком. На тлі пасажиропотоку 2014 року, що становив трохи менше 11 млн. чоловік, показники цього і наступного року будуть набагато нижчі. Повернутися до озвучених цифр можна буде не раніше ніж через кілька років, і це за умови стабілізації економіки і, звичайно, припинення військових дій на України.